esmaspäev, 19. juuni 2017

Meie Ibiza: reis Ibizale

Esimesd hetked ja emotsioonid Ibizal üleelatud, võib panna selle hullumeelse teekonna kirja.

Kogu juttu peaks alustama vast sellest, et olime 12-15. juuni laste ning Marta perega Dancesti lastelaagris, mis oli nii lahe ja tore kogemus!
Kui laager taevaskojas neljapäeval, kell kaks lõppes, sõitis meile järgi Marta ema, kes peale väikest tiirutamist, meid kõiki Põlvasse viis. Marta käis Põlva tantsutüdrukutele tundi andmas ning meie tsillisime niisama. Õhtul sai veel Marta isa juures suitsuforelli söödud ning sääski toidetud.

Põlvast edasi kihutasime me vastu ööd Krabile, kus on Marta emal pisuke pood ja kõrts. Seal mõned tunnid öösel maganud, äratasid lapsed mind juba kell kaheksa! Terve järgneva päeva veetsime me suvepäikest nautides ja puhates. Nii palju kui seda kolme pisikese lapsega teha annab! Õhtul käisime Lätis reisile toidumoona toomas ning pugesime kella 23 paiku vooditesse, sest kell üks öösel ootas meid ees kolme tunnine autosõit Riia lennujaama. Kuigi ma olin väsinud ja magamata, siis selleks paariks tunniks ma tukkuma jääda ei suutnud... Poole ühe ajal kasisin end korda ning panin kotid kokku.
Kella ühe paiku panin magavad lapsed riidesse ning võiski autosõit alata.

Lapsed magasid ilusti terve tee Riiga. Proovisin minagi, aga välja ei tulnud midagi.

Kell 6:05 väljus Wizzair'i lennuk lennujaamast. Andsin Elinale tahvli kätte ning hakkasin Mariannat vaikseks jutustama. Kui Mari ikka vaatas aknast välja ja ohhetas-ahhetas, siis Elinal polnud ei sooja ega külma kus me oleme või mida teeme.

Umbes 20min peale õhkutõusu, vajusin ma koos Mariannaga magama. Mingiaeg tegin silmad lahti ja nägin, et vanem õdegi oli magama vajunud. Panin tahvli ära ja magasin kuni Inglismaani. Lennuk maandus 20min varem.

Lutoni lennujaamast oli meil vaja saada Gatwicki. Võtsime bussi, mis meid 2,5h sõiduga sinna toimetas. Hinnaks ~30£ nägu. Istusime konditsioneeri all ning vajusime uuesti magama. Kõik peale Iti ja Elina, kes rõõmsalt laulsid ja mängisid. Elina vajus ca 30min enne sihtkohta magama.

Jõudnud kohaliku kella järgi kaheteist ajal lennujaama, otsisime endile ühe murulapikese ning laotasime oma mustlaslaagri seal laiali. Kokku nautisike Inglismaa 28-kraadist soojust ning D-vitamiini üle 3h.

16:30 ajal sättisime end tagasi lennujaama. Kell 18:30 väljus Norweigani lennuk Ibizale. Lend kestis 2,5h ning seekord lapsed ei maganud. Lennuk lendas nii madalalt, et kui me just mere kohal polnud, oli maapind koguaeg näha. Eriti ilus oli Hispaania mäestik!

Kuigi nii Eestis kui UK-s sai kõvasti soojendust Ibiza kuumusele tehtud, siis see kuumus, mis meid kell 22:30 kohaliku aja järgi ootas, tuli täieliku üllatusena. Oli täiesti kottpime ning sooja pea sama palju kui Inglismaalt lahkudes.

Kui me peale tundi taksojahti lõpuks autosse saime, olime me kõik täiesi laibad! Elina ja Iti vajusid magama ning tüdrukute emad olid silmi pilgutavad zombid.

Lõpuks koju jõudes, oli ainus soov voodisse saada. Püüdsin kuidagi unesegased lapsed ära pesta ning nad voodisse panna. Kisav Elina ajas mu lõpuks nii endast välja, et lubasin esimese lennuga Soome tagasi lennata. Õnneks vajus laps patja puutudes kohe magama!

Esimesel päeval käisime juba hommikust otsa basseinis ujumas. Päeva veetsime San Antonios, kus otsisime Mariannale, kellel on needus iga reisi alguses üks jalanõu ära kaotada, sandaale. Läbi kuumuse need leitud, püüdsime lastega mänguväljakul olla, aga absoluutselt kõik asjad olid tulikuumad ning võsukesed mängida ei saanudki. Toidupoodi otsides jalutasime veidi metsikus kuumuses ringi ning leidsime sidrunipuu, kust koju vitamiini korjasime. Peale 5h kuumuses olnuna, läksime koju ja otse basseini jahtuma. Päeval näitas kraad 36 pluss pügalat!

Raske saab siin olema joosta. Elame kohas, kus on ümber ringi meeletud tõusud. Lisaks on kuni keskööni pea 25-kraadi sooja. Tänavavalguseid on minimaalselt.
Püüdsin esimesel õhtul ikka mingisuguse tiiru teha, aga see on täielik enesetapp. Jõudsin kuidagi läbida 4km ning ajaks tuli 37min. Tõusud on lihtsalt nii suured ja järsud. Juba mäest üles kõndimisega on pulss 171bpm peal. Seekord oli mul Marianna ka vankriga kaasas, aga edaspidi pean tema koju jätma. Muidu kõnningi konkreetselt pool maast.

Üldse jõudsin ma tänu laagrile ning reisile sel nädalal jooksma kahel õhtul. Teisipäeval jooksime Martaga koos taevaskojas 6km ringi, kus viimasel 3km-l hakkasime veidi uimerdama ning pühapäeva õhtul Ibiza leitsakus 4km. Uuel nädalal püüan ikka kuidagi saada mingi jooksurütmi uuesti sisse. Kuigi see saab oodatust mitmeid kordi raskem olema!