teisipäev, 1. august 2017

August: uus algus vol miljon

Tere august! Üks minu lemmikumaid kuid aastas: sünnipäeva kuu, abielu kuu ning Ööjooksu kuu. Ma olen pea igal aastal, viimased seiste aastat augusti just enda kuuks teinud. Kavatsen seda ka sel aastal!

Olime kolm nädalat puhkusel Lastega nädala ning ülejäänud kaks kõik neljakesi koos. Käisime Lottemaal, Pärnus, Rakveres ja paljudes teistes Eestimaa linnades. Lisaks veel kahepäevasel reisil Riias. Riias avastasime linna, käisime loomaaias (loe: käisime kaelkirjakuid vaatamas*) ning Riia teletornis. Ilmataat õnnistas meid üsna ilusate ja soojade ilmadega ning kui mõned viperused välja arvata, oli täitsa tore puhkus. Meie oleme nüüd nädala lastega veel kodus ning siis põrutame nädalaks veel Eestisse. 6ndal augustil juhendan ma Viljandis üht tähtsaimat Piloxingu tundi ning 12ndal jooksen oma viimasel Ööjooksul.

Aga tegelikult tulin ma kaeblema selle üle, et puhkus ning jalavigastus, jättis mulle oma jälje. Ja seda taljele. Pidev ringirändamine, juhuslik söömine ning stress jooksude üle, tegi oma töö ning ma olen märgatavalt kosunud. Mul on enda ees ikka väga häbi! Kaalul ma käinud pole ning kodus seda enam pole. Aga ma näen seda peeglist, et juurde olen ma võtnud märgatavalt.

Ja nii lubasin ma endale, kui Gunnarile, et aitab, august on minu kuu ning kõik saab korda. Ma suudan leida iseenda, oma motivatsiooni ning tahtejõu. Ja, jaa, ma tean ise ka, et ma seda juba mitmendat korda räägin, aga hei, vähemalt ei anna ma alla, eks! Pealegi, nüüd on ju, mida oodata! Järgmise suve Ibiza ootab!

Igatahes, võtsin ma ette kindla plaani, mille järgi toimida ning mis peaks aitama mul üsna kähku peale tulnud kilod kaotada ning sealt edasi ideaalkaalu poole püüelda.

Järgima hakkan ma neid punkte:
  • Jalutada iga päev vähemalt 1h: praegu, veel kaks nädalat pean ma Elina tempos kõnnitiire tegema, aga kui Elina lasteaeda läheb, magab Marianna kõik oma lõunauned vankris ning mina saan juba tempokamat kõndi teha.
  • Igal hommikul teha pilatest/joogat: ma ei tahagi hommikuid alustada mingi killer-trenniga. Tunnike pilatest või yogafunci on just see, mis keha virgeks ja lihased soojaks teeb. Harjutama neid pean ma ju nagunii.
  • Kaks korda nädalas teha jõutrenni: ma olen oma jooksmistega jõutrennid täiesti ära unustanud. Ometi need mulle meeldivad. Kaalusin isegi jõusaali uuesti minna, aga piisab ka kodus keharaskuse, hantlite ja kummiga mässamisest.
  • Kolm kuni neli korda nädalas jooksu: tasapisi hakkan omas rütmis ja tempos uuesti, peale pooltteist nädalat jooksmas käima. Pole vahet, kas intervall, fartlekk või pikk ja rahulik jooks, peaasi, et jooks.
  • Toitumine korda: ma ju tegelikult tean, kuidas ma toituma pean ja mida mitte tarbida. Muudan oma toidulaua teadlikumaks ning ei osta koju mitte mingit jama. Löön oma menüüst välja suhkru, nisujahu ning kohvi. Viimase kavatsen asendada spetsiaalsete teedega.Võtan kuulda sõbra Pamela nõu ning söömise ajal tegelen vaid söögiga. Tähendab, et telekas ning nutiseadmed kinni.
  • Naudin mida teen: ehk ma ei hakka millegi üle stressama. Ma ei pea kellelegi midagi tõestama ning teen seda kõike enda jaoks. No kui sajab juba viiendat päeva järjest vihma, mis siis, toas saab ka jooksu asemel kardiot teha. Mul on piisavalt trenne, mida nagunii harjutama pean Dancesti hooajaks!
Algus on vähemalt paljulubav! Täna hommikul läksime peale hommikusööki lastega jalutama ning kõmpisime 2.5h jooksul 12km maha. Saluut Elinale, kes omadel jalgadel kogu maa maha kõndis! Lisaks tegin ma igasugu harjutusi laste mänguväljakul, kui seal lastega mängisime.
Hommikusöögiks tegin meile kefiiriga toorputru ning nii lõua-kui õhtusöögiks on imemaitsev hapukapsa supp. Külmikus ilutsevad vaid juurviljad, puuviljad, muna ning värske liha. Poodi ei kavatse minna, et sealt siis miskit hetkeajel osta.

Kõige raskemaks ajaks sel teel saab olema kindlasti Eestisse minek ning seal olek, aga ma lihtsalt pean ennast jälgima ning tegelikult läheb kõik hästi. Tuleb lihtsalt kõik hästi ette planeerida. Laevareisiks toit kaasa teha, ema juures ise korraliku toitu valmistada (mitte, et mul ema ei teeks korraliku toitu, aga sööb tema FitLapi järgi ning see pole päris see). Ja kui tulebki väljas süüa, saab alati tervisliku variandi valida. Puhkuse ajal ma lihtsalt seda ei teinud, sest et.. noh, puhkus!

Ühesõnaga, tuleb suurte muutuste kuu. Ja seda mitte vaid mu kehakaalu muutmise mõttes vaid üleüldse toob august meie ellu palju uut ja huvitavat. Ja ma loodan, et olete ikka minuga ning elate mulle kaasa või liitute minuga! Ja kui Sa Soomes elad, siis saad minuga reaalselt alates augusti keskpaigast liituda. Mul on hea meel, kui saan kellegiga koos trennitada ja kasvõi jalutada!

Lõppu natukene pilte meie puhkusest: Riia teletorn, Orgmetsa silt teel Rakverre ning meie Rakvere korteris tehtud peegliselfied.

* kaelkirjakud on mu lemmikuimad loomad maailmas ning jah, ma olen nõus loomaaeda vaid nende pärast külastama!

8 kommentaari:

Marilin Hüvenen ütles ...

Nii tuttav teema 😂😂😂 Püüan koos apsudega sammuti rajal püsida, puhkused on saatanast aga samas hädavajalikud 🤗
Aga mis-kus Viljandis?

Privaatüritus 🙊.

Marilin Hüvenen ütles ...

Kibeleks aga mul õnneks päev juba planeeritud 😂🙋

Kaja ütles ...

Aga ühistu jõusaal? Ma piltidelt vaatasin, et täitsa kobe on see ja boonuseks ei maksa üldse palju!

Kati ütles ...

Ma ei tea milline ta nüüd on aga ca 4a tagasi, oli see suht jura ja väike :)

Kaja ütles ...

see korter, mis meie majas üüril on, tal netis on minu meelest sellest jõukast pildid, pole ise küll kunagi käinud seal, aga tundus täitsa okei, kõik vajalik olemas.

Kati ütles ...

Vaatasin, ikka sama kõik. Trenažööridel näidikud ei töödanud, sisustus vähe logisev. Kodus saab sama ära tehtud :)